״על שפת הגוף״

רקע

״על שפת הגוף" נוצרה מתוך הרצון להפגיש את קהל אוהבי ואוהבות התנועה בבאר שבע עם מחול שמאפשר לכל אדם לרקוד אותו בכל שלב בחיים, בין עם מגיע.ה עם או בלי רקע, ובכל מצב או יכולת גופניים.
בתוכנית מכילה את מיטב המורות והמורים למחול, היוצרים בארץ ובחו״ל, שפעולתם נוגעת במחול כאמנות שבאמצעותה ניתן להביע את הגוף והנפש ולרפא חלקים שמבקשים ריפוי, ברמת הפרט והחברה. מחול כאקט פוליטי, מרפא, מחולל שינוי. בפנים ובחוץ.

התוכנית כוללת

אחת לחודש ניפגש בסטודיו בבת דור(למעט סדנה אחת במרחב העירוני) ונלמד טכניקות תנועה שיעזרו לנו לשפר את החיבור שלנו לגוף ולנפש וכן יעזרו לנו להבין את התנועה שלנו בעולם בצורה מעמיקה ומעוררת השראה.

כל מפגש כולל חלק חווייתי, סדנאי בו נחשף לשפות הייחודיות שהמורים והמורות יציעו.

חלק מהמפגשים יכללו בתוכם שיחות אמן, הרצאות, ומופעי מחול שיהיו פתוחים למשתתפי ומשתתפות התוכנית.

התוכנית מורכבת מ-11 מפגשי עומק

אחת לחודש נתכנס על רצפת הסטודיו למהלך של 3 - 5 שעות וננוע ביחד.

תהיה אפשרות להתחייב ולרכוש מנוי שנתי, כרטיסייה ל-7 מפגשים במהלך השנה, או כרטיס לסדנאות בודדות.

?אז מה התוכנית תתן לי

  • העמקה בהקשבה לגוף ואפשרות לבחון תבניות הקשרות ותקשורת דרך למידה סומטית - דרך החושים, התנועה, וחוויה בלתי אמצעית של מפגש גוף-נפש-תודעה-גוף.
  •  חשיפה לצורת מחול שיש בה סגולות לטפח איכויות של רכות, חמלה והקשבה לעצמי ולזולת.
  •  מפגש עם אמנים ואמניות תנועה על רצפת הסטודיו במפגש בלתי אמצעי .
  • אפשרות להיזכר בשפות גוף שאיתן באנו לעולם ולהעמיק את התקשורת איתן ודרכן.
  •  מסע התפתחותי דרך ההנאה שבהנעה.
  •  היכרות עם עוד א.נשים שמתגוררים בבאר שבע והסביבה ולפתח שיח נעמיק סביב למידה סומטית(חושית).
  •  כיף!

? למי מיועדת התוכנית

  •  א.נשים מגיל 18 (מלבד סדנת בנות אמהות ששם ניתן להגיע גם אם בת 12).
  •  רקדנים, שחקניות ואנשי תנועה.
  •  אנשי ונשות טיפול שרוצים להעמיק את ההקשבה לגוף.
  •  אוהבי מחול ללא ניסיון קודם בתנועה, בעלי סקרנות להתנסות בתנועה.
  •  אנשים עם ובלי מגבלויות.
  •  א.נשים העוסקים בשפה 
  • בלשנים, סופרות, משוררים שמחפשים מקורות השראה ליצירה.
  •  אנשי ונשות חינוך שמחפשים להביא כלים של למידה מתקנת דרך הקשבה לגוף לתוך המרחב הלימודי.
  •  אנשי רפואה שמחפשות לשלב כלים סומטיים בהוראת הרפואה ובפרקטיקות הטיפול שלהם.

מחירים ורכישת כרטיסים

מה יהיה לנו במפגשים

אנדרסקור (ג'אם קונטקט אימפרוביזציה עם מבנה) בליווי מוזיקה חיה.

עם גילי יקיר ועילי אברהם

אנדרסקור הוא פורמט של ג׳אם קונטקט אימפרוביזציה אותו פיתחה ננסי סטארק סמית׳ מחלוצות הקונטקט אימפרוביזציה. האנדרסקור הוא מהלך המזמין תרגול, התבוננות והשתהות אל תוך מרחב של ג׳אם מודע, לתנועה ביחד ולחוד תוך הקשבה פנימה והחוצה, לפרטנרים שונים ולקבוצה כולה.

LIZA

ליזה פוטרמן(MA, MST)

מורה לקונטקט אימפרוביזציה משולב מטעם ורטיגו כח האיזון. בלשנית, מנחה מפגשי קונטקט אימפרוביזציה ומפתחת שפת תנועה ייחודית "התנועה למחשבת הרגש" שעוסקת בחיבור בין קוגניצייה מחשבתית לקוגניצייה תנועתית. "עבורי, האנדרסקור הוא פורמט שחושף בפנינו את התנועות העדינות מתחת לפני השטח ותומך בנו בשכלול ההקשבה לקצב הפנימי של הגוףנפש. אם נשווה את המהלך לביטוי שפתי, יתחילו להתגלות בפנינו הדרכים בהן המילים מכסות על המבנים המהותיים שמחזיקים את המילים בתוך הקשר ויוצרים משמעות. מהלך של פירוק והרכבה, לחוד וביחד, עד שלבסוף 'לאן שנצוף שם בית' (מיה טבת דיין)"

גילי יקיר

גילי יקיר

גר.ה בירושלים, לומדת תואר ראשון בבלשנות ומדע הדתות. רקדן קונטקט, גאגא, אימפרוביזציה ואקסטטיק דאנס בחמש השנים האחרונות. אני מוזיקאי- מתופף כבר 11 שנים ומנגן על חליל, חוקר סאונד בשנתיים האחרונות כדיג׳יי ברחבות שונות ברחבי הארץ. מעניין אותי היכולת של סאונד להשפיע בצורה עמוקה על החוויה הסומטית ועל מצבים תודעתיים. מחפש להעביר חוויית צליל נעימה שתאפשר חקירה תנועתית אותנטית. מתקלט אמביינט, אלקטרוניקה, מוזיקה אנסטרומנטלית, צלילי טבע וחומרים מקוריים שאספתי.

עילי אברהם

עילי אברהם

באר שבעי, אקטיביסט חברתי ואקלימי, גיטריסט אימפרוביזציה, מפיק מוזיקלי, ודיג'י מתחיל. רוקד קונטקט, גאגא, עכשיווי ומודרני. גיטרה היא הפרקטיקה המדיטטיבית שלי. הפעולה היא לא לנגן ולשמוע צלילים, היא לפגוש את עצמי והסביבה. שם אני יכול להקשיב לנפש שלי ושל אחרים לא כפעולה שצריך לעשות אלא כעובדה שקורת במלואה, ומבלי לצפות לשמוע משהו מסויים. להיות בהנאה, חמלה, וסבלנות, ולא למשהו שיבוא.. אלא פשוט כדי להיות בהן. כולי תקווה ליצור יחד מרחב בו נרגיש שאפשר להפגש עם הכל בצורה נעימה, כיפית ומשחררת. בחיים ובריקוד.

שפת ״עימי״

סדנה עם רנה ורטהיים קורן

"עימי" היא שיטה שנולדה מתוך מחקר תנועתי ארוך שנים על הקשר בין תנועה ודפוסים נפשיים.

השעורים ב"עימי" נועדו לשכלל יכולות פיזיות לצד שחרור תבניות והרגלים המוטבעים בגוף ובנפש.

מתאים לכל איש או אישה שסקרנים לגלות את עצמם מחדש דרך תנועה והנאה.

רקדנית, שותפה יוצרת בלהקת המחול ורטיגו. מורה ומנהלת חזרות של הלהקה. בוגרת בית הספר בלנודון School Ballet National English / רקדה שלוש שנים בבלט הישראלי. למדה בבית הספר של אנה דה קירסמקר בבריסל S.T.R.A.P. זוכת פרס שרת התרבות לשנת 2009 לרקדנית הטובה ביותר בישראל. יוצרת שיטת "עימי" - מחקר גוף נפש תנועתי.

סדנת תנועה התפתחותית + הרצאה על תולדות הקונטקט

עם דניה אלרז.

בסדנה הזו נעבוד עם אחד המוטיבים העיקריים של התנועה ההתפתחותית- המעבר בין עובר לכוכב, בין סגור לפתוח, בין אסוף לפרוס.

נכיר באופן שבו העקרון התנועתי הזה נמצא בבסיס כל התנועות, ובבסיס כל היחסים- ואפילו מתקיים בהקשר של הרמות ותעופה!

על הסדנה

דניה אלרז היא ממובילות תחום הקונטקט בארץ, מלמדת בארץ ובחול. מתמחה בקונטקט, אילתור קבוצתי ותנועה התפתחותית/ ברטנייף. דניה הקימה ומובילה את ׳הקבוצה לקונטקט׳- ביהס לקונטקט ותנועה בירושלים. כמו כן, דניה היא בוגרת ביה"ס לתיאטרון חזותי, בעלת B.A. באומנות וחינוך, ותעודת Somatic Educator , ומלווה התפתחותית בשיטת שלהב. היא גרה עם תמיר ושלושת ילדיהם התזזיתיים, שהם כיום מוריה וחבריה החשובים ביותר.

על ההרצאה

מאיפה בעצם הגיע הקונטקט? ממה הכל התחיל? מיהם בכלל סטיב וננסי? מה ההשפעות ההסטוריות והאומנותיות על הקונטקט? איך הקונטקט מאורגן היום בעולם? פעם בשנה דניה אלרז נותנת הרצאה זו במסגרת ׳הקבוצה לקונטקט׳- תוכנית הלימודים ירושלמית שהיא הקימה לפני 15 שנה, ומתמקדת בקונטקט, אימפרו, ותנועה התפתחותית. והפעם, לראשונה, ההרצאה, יחד עם דניה תגיע אלינו לבאר שבע. אם אתן אוהבות קונטקט ומתעניינים בתחום, זוהי הרצאה מומלצת מאוד. חשוב להכיר את הרקע ההסטורי של התחום המעניין הזה, להיות אנשי קונטקט משכילים:).

מדיטציה בתנועה

​סדנה + מופע + שיחה

​בהנחיית שמואל דביר כהן

סדנה המיועדת למטפלים ומנחים בתנועה ולכל מי שסקרנים ואוהבים-אוהבות לרקוד באופן פשוט ואותנטי, עם ולמרות מגבלות וכאבי גוף ולב.

המחקר התנועתי של שמואל מתמקד בזיהוי מקור התנועה ומעקב שקט, אטי ומודע אחר התפתחותה.

במהלך הסדנה נטאטא את המחשבות ונשחיז את הריכוז כדי לזהות את התנועות הרכות שמתקיימות בנו וניתן להן מקום להתרחב אט אט לחלקי הגוף ומעבר לו, להתמזג זו עם זו לכדי ריקוד.

נחקור את הקרקע, "בת הזוג" שמכירה היטב את כפות הרגליים שלנו ומתגעגעת לשאר חלקי הגוף. נהנה ממרחב תומך ומלא בסבלנות תנועתית.

נעוף על כנפי הדמיון למרחבים אחרים של חלל וזמן ונסיים שונים, בריאים יותר, חיים יותר.

שמואל דביר כהן

שמואל הוא רקדן בלהקת המחול ורטיגו (כוח האיזון) שמופיע בארץ ובעולם. הוא מטפל במגע ותנועה בשילוב טכניקות ומנחה מרחבים למדיטציה בתנועה. כמו כן, דניה היא בוגרת ביה"ס לתיאטרון חזותי, בעלת B.A. באומנות וחינוך, ותעודת Somatic Educator , ומלווה התפתחותית בשיטת שלהב. היא גרה עם תמיר ושלושת ילדיהם התזזיתיים, שהם כיום מוריה וחבריה החשובים ביותר.

סדנת אנטומיה חווייתית

​מיכאל שחרור

בסדנה זו נתנסה באופן בו הידע המדעי משמש שער לחוויה ישירה של עצמנו בגופנו.

בוני ביינברידג׳ כהן, מייסדת השיטה Body-Mind Centering®, מגדירה 3 שלבים בתהליך הלימוד הזה:

1. visualisation ויזואליזציה – התבוננות בתמונות, דגמים וסרטונים של מבנים אנטומיים ולימוד אינפורמטיבי על מבנם ותפקודם – אנטומיה ופיזיולוגיה.

2. somatisation - סומטיזציה – לוקחים את האינפורמציה והדימוי הויזואלי פנימה לתוך הגוף שלנו וחווים את המבנים האלה בתוכנו בתחושה, בתנועה ובמגע.

3. embodiment – הפנמה גופנית – מצב בו האינפורמציה והחוויה הופנמו ונוכחים תת מודעבאופן היוצר הרמוניה פנימית, שכלול, חופש פעולה וחיוניות.

בסדנה נתנסה באנטומיה חוויתית של השלד. העצמות הן החלק הברור ביותר מבחינה צורנית באנטומיה שלנו והן גם מארגנות את מבנה הגוף כולו. יחסית לרקמות אחרות קל לדמות אותן ואפשר למשש חלקים של השלד הקרובים לעור. יש חלקים משמעותיים של השלד שלא ניתנים למישוש ואותם אנחנו יכולים לחוות בעיקר באמצעות הדימוי הויזואלי.

מהשלד נמשיך למבנים נסתרים יותר כמו איברים פנימיים. נתמקד בצינור העיכול ונשווה בין החוויה של השלד לחוויה של איברים פנימיים, ובין חווית הציר האורגי של עמוד השידרה לציר הקידמי יותר של צינור העיכול.

נדון בשאלה הביקורתית/ספקנית: האם אני יכול לחוש איבר פנימי או שאני רק מדמיין אותו?

מה בחוויה שלי הוא ממשי ומה מדומיין?

טוב, זה לא מעט ל3 שעות ובכל אופן מבוא טוב לתחום שיאפשר חוויה של הפוטנציאל שלו, המורכבות והשאלות שהוא מעלה.

נזכור שללימוד החוויתי יש קצב אחר מלימוד אינטלקטואלי. לוקח זמן להכנס למצב תודעה של נוכחות עמוקה בגוף. עצם הכניסה למצב הזה, כשאנחנו על הרצפה, נותנים למוח להרגע, מתמסרים לתחושות ולתנועה הוא כשלעצמו משמעותי מאוד לבריאות שלנו וליכולת שלנו להנות מעצם החיות שלנו בגוף ולטפח אותה. וזה בעצם גם ממש כיף.

מיכאל שחרור

מיכאל שחרור מלמד את הקורס Senscience במכון ויצמן למדע בשנתיים האחרונות. והצטרף למעבדה של פרופ׳ איתן גרוס בנסיון לחקור מיטוכונדריות באופן המשלב מחקר מדעי וחוויתי. בעבר לימד אנטומיה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ובהכשרות שונות של רפואה אלטרנטיבית: שיטת אילן לב ובית הספר לשיאצו ׳מגע׳. למיכאל 30 שנות נסיון באמנויות הגוף והתנועה, עם דגש על אימפרוביזציה ככלי מרכזי מלמד יחד עם נעם כרמלי את תכנית ׳הגוף המודע והנגלה׳ בסטודיו תנע בעין שמר. שם הוא מלמד אנטומיה חוויתית, תנועה התפתחותית ואימפרוביזציה. מלמד אנטומיה חוויתית וקול עם אמנית הקול רות וידר מגן. מלמד את הסדנה ׳מדיטציה ואימפרוביזציה׳ מפתח התרגול ׳פולדאנפולד צ׳יגונג׳ FoldUnfold qigong, מטפל בזן שיאצו בשילוב עם BMC® השכלה אקדמאית: M.Mus במסלול של קומפוזיציה במחול מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים – 2012 B.A Contemplative Psychology (פסיכולוגיה מערבית ובודהיזם) אוניברסיטת נרופה, ארה״ב 2006. הכשרות מקצועיות עקריות: Practitioner of Body-Mind Centering® , School for Body-Mind Centering® 2002. Practitioner of Zen Shiatsu , London Schhol of Shiatsu 1994 Seishin Kitaido Leader - The European ascociation of Seishin Kitaido מורה ליוגה – בית הספר ליוגה הוליסטית, ירושלים, 1990.

סדנה + מופע "גופי"

 עם רוני חדש

נתחיל בלתת לגוף להשמט לרצפה ולהרגיש את מלוא משקלו. משם נמשיך לחימום על הרצפה בו ננסה לשמור על היכולת שמיטה הזו שלנו ונעבוד מתוך רכות, משקל, דחיפה והתארכות החוצה דרך קצוות הגוף.  לאחר טיפול יסודי דרך הרצפה, נעמוד, ונמשיך לבחון את אותן מערכות היחסים בעמידה - הקשר שלנו לרצפה אותה אנחנו דוחפים ואליה אנחנו משחררים - במטרה לשמור על המפרקיות, הנוזליות, הרכות וחוסר האחיזה שהרצפה איפשרה לנו קודם. לבסוף נלמד מהלך תנועתי קצר או בשמו המעצבן אך ברור ‘קומביניציה’, בו נתנסה ביכולת שלנו לפרק את האופן בו אנחנו תופשות תנועה, לפרק את התנועה עצמה ולפרק שליטה במטרה לחוש ולהרגיש את הגוף שלנו מבלי להתנצל, לתת לעצמנו מקום לחגוג את היותנו גוף מפואר, מיוחד, רגשי, אישי.

על המופע

גופי אני נוזלת בין אובייקט לסובייקט בשר לאישה גוף לרוני כוראוגרפיה וביצוע: רוני חדש ניהול חזרות: דנה שובל עריכה מוסיקלית: אדם גורליצקי משך העבודה: 17 דקות היצירה עלתה בבכורה בשנת 2016 במסגרת תל אביב דאנס. היצירה זכתה לתמיכת מפעל הפיס, קרן יהושע רבינוביץ ומשרד התרבות והספורט.

על הסדנה

רוני חדש, ילידת 1990, רקדנית, יוצרת עצמאית ומורה למחול עכשווי הפועלת בארץ ובחו“ל, מבוססת בתל אביב. במחקרה התנועתי, רוני מנסה למצוא יכולות מוביליות עצמאיות באיברי הגוף השונים ומחפשת אחר מניעים אינסטנקטיביים, רגשיים וגולמיים המולידים תנועה. עבודותיה מתאפיינות בנסיון לפרק את הדרך בה אנו תופסים גוף וזהות, תוך שימוש במשחקים ויזואליים וצורניים. עבודתה הראשונה לבמה עלתה בשנת 2015 ומאז ועד היום יצירותיה מועלות בארץ ובחו“ל, וזכו בפרסים רבים, ביניהם פרס שרת התרבות ליוצרים צעירים 2018.

סדנת קונטקט ואימפרוביזציה:

"שניים שהם אחד" עם יובל גולדשטיין

בסדנה ננסה להתקרב אל המצב הריקודי הנהדר בו אנחנו נעים ברכות ובחופשיות בין ריקוד במגע עם פרטנרים לסולו, בין אינטראקציה ומעורבות עם הקבוצה לבין לקיחת מרחק וכניסה פנימה אל עצמנו. נבדוק כיצד ניתן לערבב את שני הקצוות הללו לכדי ריקוד הומוגני המתחשב בשלל הצרכים והרצונות שלנו ובה בעת ער לצרכים של עבודת הקבוצה (יש כאלה בכלל ?)
ניתן למגע עם פרטנרים לשכלל את האלתור האישי שלנו ולחופש הפנימי שלנו להתבטא בזמן אלתור במגע.

יובל גולדשטיין

יובל גולדשטיין

אבא, רקדן, שחקן, מורה, תלמיד, מטפל ואימפרוביזטור. רקד והופיע עם תאטרון קליפה, להקת סיזיף הורו (צרפת), מיכל הרמן, ארקדי זיידס ועוד. חבר וממקימי אנסמבל 'אוקטט'. יצר עבודות מחול לפסטיבלים שונים. מלמד קונטקט ואימפרוביזציה מעל 15 שנים. מורה לשיטת פלדנקרייז ומטפל בשיטת אילן לב.


סדנת אמהות ובנות+

מופע "כתם לידה"

עם עלמה ואורית ליבנה

סדנה רב גילאית לאמהות ובנות באורך שעה וחצי.

"כתם לידה"
מאת ובביצוע: אורית ועלמה ליבנה
מוזיקה מקורית: שוהם מנלה
עיצוב תלבושות: אפרת לסלוי, OMA"" עיצוב טכסטיל.
ליווי אמנותי: שרון צוקרמן-וויזר, יהודית אניס
צילום: יוליה ברזינה.

אורך המופע: 45 דק'

׳כתם לידה׳ הוא סימן העלול לעבור בתורשה- בדרך כלל במקומות דומים בגוף. כתם הוא סימון, לפעמים לכלוך, הטבעה. מצד שני הוא אות מייחד, מבדיל ואף מסגיר שיוך גנטי המלווה אותנו לאורך חיינו. כתם לידה אינו עובר. המופע "כתם לידה" מזמין את הקהל לצפות ביחסים הנרקמים בכל פעם מחדש בין שני גופים שפעם היו אחת. מבנה הריקוד, חווית הריקוד המשותף הכולל רגעים של מגע ואילתור- מכריח את שני הגופים להיפגש באופן קשוב ונוכח בהווה, יחד עם הזיכרון הגופני המשותף שגופים אלו חולקים. הריקוד נע בין מצבים גופניים ואסתטיים של תלות, סימביוזה, נפרדות, היעדרות ונוכחות, באופן לא כרונולוגי ובלתי היררכי. הצופה משקיף/ה על המתרחש ומוזמן/ת להשליך עליו את עולמו/ה הפנימי. קצת מהתגובות על המופע: "היי עלמה, מאד נהניתי מההופעה שלכן (מסרי גם לאימך). זוהי עבודה עם המון תבונה, יופי, אינטימיות, רגישות, כנות, ויש בה פיסוליות (הן של הגוף והן של החלל) שמאפשרת לצופים התבוננות עמוקה, מלאת חמלה." ״זו עבודה אמיצה מאוד לא רק בגלל המופע עצמו, אלא בגלל התהליך שהייתן צריכות לעבור בשביל בכלל לפגוש את זה בעצמכן, עוד לפני המופע עצמו״. ״הייתי מסבה את המילה אומץ לרווחה. איזו רווחה יש ביכולת שלכן להיות בזה. זה גם עבר אליי, אני מרגישה שאני יוצאת עם רווחה מהמופע הזה״. ״מבחינתי זו לא היתה יצירה, כלומר גם יצירה כמובן! אבל גם טיפול וזה מאוד נגע בי מהמקום הזה״. ״זה היה גם כל כך אישי וייחודי לקשר שלכן אבל גם ממש מערכות יחסים בכלל. בינה לבינו, בינה לבין... כל כך אוניברסלי בו זמנית. אחד הדברים שהפך את זה לכזה, זו היכולת שלכן להיות כל כך נקיות בתוך התנועה והמפגש".

סדנת תנועה חיה + מופע השתתפותי

עם לוטן ספיר

הסדנא מבוססת גוף, דמיון וביטוי מעמיק עם התחושות והרגשות שלנו הקשורות לאכפתיות שלנו בעולם משתנה.

מהלך הסדנא -

נעבוד דרך כלים של אלתור בתנועה, בנוסף נתבונן במחוות פיזיות אשר מגיעות מרגשותינו בגוף וכך נביא את התנועות שלנו יחד ונעסוק בכוח של תנועה קולקטיבית בקבוצה.

נתכנן לנו הליכה עם התנועות שמצאנו בסטודיו אל המרחב הציבורי ונלך יחדיו איתם למטע עצי המרולה על רחוב השלום. במטע נחולל ריטואל משותף.

לוטן ספיר

אמנית יוצרת, רקדנית ומלווה תהליכי מעבר דרך יצירה והטבע. כאמנית ומנחת טקסים מחזיקה מרחבים לביטוי וטרנספורמציה של רגשות היושבים עמוק בתוך גופנו למעשים של חגיגה ויצירתיות. למדה אקולוגיה עמוקה, מערכות חיות ו'העשייה שמחברת מחדש' עם ג'ואנה מייסי וליווי של טקסי מעבר בטבע בבית הספר 'גבולות האבודים' בקליפורניה ארה"ב. בנוסף למדה תנועה, טכניקת לאבאן, פנטומימה ומשחק באנגליה. התעסקה בבימוי, כוריאוגרפיה וליווי תהליכים יצירתיים למשך 9 שנים בלונדון ובארצות הברית. אמא לאליה באר ואישה לסול רון, מתגוררת כרגע בכרמי יוסף.

סדנה במרחב העירוני + מופע סלון + שיחה

​עם מאיה ברינר

​איך הגוף הנע מתחבר למקום, חוקר את המקום, שואב השראה מהמקום? למה בכלל המחול יוצא מתוך חדרי החזרות ואולמי המופעים ומחפש את העולם שבחוץ. על הקשר האומנותי והפילוסופי שבין גוף ומקום

על המופע:

סולו סלון / מחול מאת ובביצוע מאיה ברינר

מופע פלוס שיחה 60 דק'

'סולו סלון' היא יצירת מחול שנוצרה בבית, על השטיח בסלון - במטרה להופיע במרחבים ביתיים והתקיימה בשנה האחרונה בעשרות בתים ברחבי הארץ - בתקופה בה האומנות והבית, המשפחה ופגישות העבודה מתערבבות זו בזו .

היצירה משלבת חומרי מציאות ובדיה, טקסט ותנועה - ובהומור, פחד וצחוק מתבוננות בבתים שלנו, במשפחות שלנו ובמציאות שנוצרת ומתפרקת בין קירות הבית.

אני מדברת ורוקדת את הבית שלי ומזמינה אתכם לראות, לשמוע ולדמיין דרכו - את ה בתים שלכם. סולו סלון נוצרה מתוך הרצון להיפגש עם הקהל בסביבה נינוחה וביתית, כשהמחיצות של הבמה, של התיאטרון ושל אורות הבמה, אינן קיימות.

המפגש הוא אנושי, הוא מיועד לכל קהל ולאו דווקא לחובבי מחול והוא הזמנה לשהות יחד –במרחב ביתי ואישי , כדי לשאול שאלות על מה שבפנים ומה שבחוץ, על הנרטיבים שאנחנו יוצרים בחיינו דרך האנשים שהכי קרובים לנו, על הבית כבמה והבמה כבית ועל כוחה של תנועה.
היצירה הופקה בתמיכת מדור מחול במשרד התרבות, בתמיכת המחלקה לתרבות במועצה אזורית משגב ובתמיכת קרן רבינוביץ' וזיכתה את מאיה בפרס היוקרתי של שר התרבות על ביצוע סולו. ״נוכחותה של ברינר כל כך חזקה ואותנטית, שהיא מצליחה לרתק, לעניין ולרגש את הצופים, לסחוף אותם בכנות יוצאת הדופן שהיא מדגימה ולהשאירם מרותקים לעשייה הבימתית, כמו הזמן עצר מלכת. היא סוחפת את הצופים למערבולת של רגשות, מפילה את חומות הציניות ומצליחה לרגש ולרתק בביצועה הכנה וחסר הפניות. בזכות הופעתה המרשימה והמרגשת, חושפת מאיה את כוחה המופלא של אמנות המחול להביא ביטוי אותנטי למצבים אישיים ואוניברסליים ומעניקה למושג הבית משמעות חדשה.״ ) מנימוקי השופטים בהענקת פרס שר התרבות 2021)

מאיה ברינר

רקדנית, כוראוגרפית, מנהלת אומנותית ויוזמת בתחום המחול. ברינר יוצרת בשני העשורים האחרונים בתחום המחול, יוצרת עבודות תלויות מקום, יצירות פרפורמנס, עבודות ווידאו, שילובי מדיה וכוריאוגרפיה לתיאטרון . יצירותיה עלו בפסטיבל מובילים ביניהם הרמת מסך, פסטיבל ישראל, פסטיבל בת-ים, ופסטיבל עכו. כמו כן הוזמנה עם יצירותיה לפסטיבלים ותכניות שהות אמן ברחבי העולם. מאיה היא זוכת פרס חברת 'טבע', זוכת פרס 'אמריקה ישראל', זוכת 'פרס שרת התרבות ליוצרת צעירה' ו'פרס שר התרבות ליוצרת מבצעת' , נתמכת על ידי מדור מחול במשרד התרבות, קרן רבינוביץ, מפעל הפיס, המחלקה לתרבות במועצה האזורית משגב וחברה בעמותת הכוראוגרפים. בשנת 2020 יזמה את הקמת פרויקט 'תנועה מקומית' אותו היא מנהלת אמנותית - יוזמה אשר מנגישה מחול ותנועה לקהילות במרחבים אלטרנטיביים ופריפריאליים, מתוך אמונה ביכולת לגעת בקהלים חדשים ומגוונים דרך מפגש ישיר ובלתי אמצעי עם תנועה.

סולו סלון צילום אורנה קלגרד

"זמן גוף"

סדנת תנועה סומטית

​ליזה פוטרמן

​בסדנה זו נקרא מקטעים מתוך ספרו של מרטין קיאו DANCING DEEPER STILL בהם הוא מדבר על זמן גוף - זמן שהוא נטול טכנולוגיות מתקדמות שדרכן ניתן לתערך את השניות, הדקות, השעות, זמן שכולו נטוע בתוך הגוף הנע. במהלך הסדנא נחקור ונגלה מה הוא זמן גופי, ואיך הזמן שלי משתנה בעקבות מפגש עם עוד גופים.

חקירה מרתקת לתוך מערכת היחסים שלנו עם זמן, עם אמנות ההקשבה, ואמנות ההמתנה.

הסדנה מבוססת על טכניקות של קונטקט אימפרוביזציה, תנועה סומטית, התמקדות, מיינדפולנס בתנועה ופואטיקה של היום יום.

LIZA

ליזה פוטרמן

באר שבעית. בוגרת תואר שני בתולדות האמנות ותרבות חזותית מאוניברסיטת אוקספורד, אנגליה. ליזה היא היזמת והאוצרת של התוכנית השנתית ללמידה ויצירה סומטית "על שפת הגוף". מורה מוסמכת לקונטקט אימפרוביזציה וקונטקידס. בלשנית, סופרת ומבקרת ספרות, תרבות ואמנות. ליצנית רפואית, ומטפלת בטראומה חרדה ומתח, מתמקצעת בעבודה עם כאב ומלווה תהליכי אבל וצמיחה מתוך משבר באמצעות אמנויות כתיבה, תנועה ומשחק. ליזה היא ארטיביסטית שפועלת לקידום חינוך לרפואה מותאמת אישית.

מוזמנים לפנות לליזה בכל שאלה