ליזה פוטרמן

מייסדת ומנהלת את ״המרכז ללמידה ויצירה סומטית״.
מתוך חוויית חיים של טיפול וליווי בני משפחה בגישה הפליאטיבית ומתוך התמודדות אישית עם פוסט טראומה מורכבת הגעתי להבנה שאין ביכולתי להשתקם בשימוש במטודות שלרפואת הנפש המערבית יש להציע ופניתי לגופי ידע נוספים כדי לתמוך בשיקום של עצמי ובליווי של בני משפחתי. בדרך נעזרתי ושילבתי בין מורות, מדריכות ומטפלים שמשלבים בין רפואות נפש מגוונים וכן שכללתי וטיפחתי בתוכי כלים להתמודדות יומיומית שוטפת. ביניהם: התמקדות, ביבליותרפיה, טיפול בחוויה הסומטית, גישור, תקשורת מקרבת, קונטקט אימפרוביזציה משולב, ליצנות טרפוייטית וחברתית, פוטותרפיה, עבודת קול, אנטומיה חווייתית, ליווי רוחני ועוד. כיום אני דוברת ופעילה למען זכויות אדם עם פגיעות נפשיות ופיזיות. עשייה זו היא מפעל חיי והשליחות שלי בעולם זה. אני מנגישה את הידע שצברתי בדרכי ואת הכלים להתמודדות וצמיחה מתוך משבר דרך אמנויות הביטוי וההקשבה.
אני מורה מוסמכת לקונטקט אימפרוביזציה משולב עם ניסיון הדרכה והוראה עם אוכלוסיות מגוונות בארץ ובחו"ל. בעבר חקרתי כיצד ניתן לתקשר בצורה משמעותית עם אנשים שחיים עם דמנציה ואלצהיימר כמו גם סכיזופרניה באמצעות אמנויות אימפרוביזציה. המחקר שלי נערך במסגרת אוניברסיטת טורונטו בתמיכת משרד הבריאות הקנדי. מטרת העל של הפעילות העסקית והקהילתית שלי הינה להנגיש תקשורת מיטיבה באמצעות אמנויות התנועה והכתיבה ככלי ריפוי דרכו ניתן להיפגש ולפתח סבלנות בחברה מרובדת, למנוע שחיקה אצל צוותי חינוך וטיפול ולפתח חוסן אישי וחברתי.

יש ערך רב להכיר את הגוף שלנו ואת הסגולות התרפויטיות הגלומות בו. דרך העלאת המודעות לגוף יש ביכולתנו להגביר אמפטיה ולמזער את השחיקה, לשפר את איכות הטיפול ואת איכות החיים של כל הצדדים. חלום שלי שבכל בית חולים, בכל מוסד להשכלה, בכל בסיס צבאי ובכל משרד יהיה מרחב שבו יהיה אפשר לשכב על הרצפה ולהרגיש את פעימות הלב בהנחייה קשובה שמעודדת אותנו לעדן את ההקשבה לכאן ועכשיו.